|
Kıyamet Sularında Kızıl Ötesi Aydınlık Niobe, Civan Canova OYUNLAR - 3
BABA: Giderek yaklaşıyor.. Çaresiz, kıpırdayamıyorum yerimden.. Yerim? Benim bu salondaki yerim burası değil aslında.. Şu koltuk benim yerim. Oraya oturdum yıllarca. O köşeye.. Ama artık bütün köşelere oturmalıyım.. teker teker.. Her noktanın tadını çıkarmalıyım... Giderayak. (Kıyamet Sularında, 2.Perde, 2.Sahne)
Genç Adam : Tek.. bir.. şiir kalacak geriye. Buruşturup, mutfak penceresinden apartman boşluğuna attığım tek.. bir.. şiir. Yoo, şiir değil. Şiir müsveddesi. Karalama.Saçmasapan sözcükler işte. Ne dersen de adına. (Kızıl Ötesi Aydınlık. 1.Perde, 1.Sahne)
Niobe - Sürekli genişliyorlar. Ne güzel. Oysa ben çocukken sabitti uzay. Biz dört duvarlı bir kainatta büyüdük. Bu nedenle de katlanamıyoruz her şeye. Fermion’un babaannesi elmasa dönüşüyor.Tam altı parmaklıklı bir hücreden bakıyormuşuz hayata, tutsak beynimizle. Öyle söyledi sevgili Stan. ...
Çağdaş Türk Yazarları; 208 sayfa, 1. hamur ,
ISBN: 9786051274607
Etiket 13,00 TL, ciniusyayinlari.com'da 12,35 TL
(%5 indirim 0,65 TL)
|
|
|
Oyunlar 1 Ful Yaprakları, Yıldönümü, Düğün Şarkısı, Neon, Civan Canova Ful Yaprakları, Yıldönümü, Düğün Şarkısı, Neon
Kadın - Asık mısın hâlâ karına?
Rıchard - Ask mı? Hosumuza giden bir bedenin içine hayalimizdeki ruhu yerlestirir, adına da ask deriz bu saçmalıgın.
Ful Yaprakları - 1. Perde 2. Tablo
Yazar - Çölde bir çakıl tası. Yaramaza bak sen. Kim atmıs olabilir ki? Benden habersiz kim girebilir ki düsüme?
Neon - 1. Perde
Biz mektepteyken bir hayli uzaktı yeni milenyum. Düsünülemeyecek kadar uzak. Bu nedenle hep yanlıs düsler gördük. Hep farklı hayaller kurduk
Neon - Son Sahne
Kadın “Benim minik kusum...” demisti babam, evlendigim gün. “Demek uçuyorsun?” Ama ben... uçamadım.
Dügün Sarkısı - Son Sahne...
Çağdaş Türk Yazarları; 278 sayfa, 1. hamur ,
ISBN: 978-605-127-210-8
Etiket 21,00 TL, ciniusyayinlari.com'da 12,60 TL
(%40 indirim 8,40 TL)
|
|
|
Oyunlar 2 Sokağa Çıkma Yasağı - Erkekler Tuvaleti, Civan Canova
"Sokağa Çıkma Yasağı", bir 'düş' ülkesinde geçmektedir. Sıradan bir şehirde, sıradan bir otelin lobisinde, raslantı sonucu bir araya gelen ve daha önceden biribirlerini hiç tanımayan insanların trajikomik öyküsünü anlatır. Dışarıda sokağa çıkma yasağı sürmektedir. İsimleri yoktur rol kişilerinin. Oteldeki oda numaralarıyla anılmaktadırlar. Türlü çeşit baskının hüküm sürdüğü, kişilerin kimliksizleştirildiği bir ortamda, kendilerine, geçici de olsa, bir düzen oluşturma çabası içersindedirler. Oluşturdukları 'düzen' ise, halihazırda dışarıda var olanın küçük bir benzeri ya da uzantısı olmaktan öteye gidemez. Düş ile gerçek arasında savrulur dururlar. Giderek daha yalnız, daha tepkisiz, daha vurdumduymaz, daha kabullenmiş hale gelirler. Bu durumda, bulundukları yer bir otel lobisi bile olsa, 'Baskıcı Erk' sıfatıyla ortaya yeni bir 'Baş' ın çıkması kaçınılmazdır.
Erkekler Tuvaleti' ni sahnede izlerken , 'Endazesi biraz fazla mı kaçmış acaba ' dedim. Tereddüt geçirdim, çok mu argo kullanmışım diye. Ama alt metin önemli benim için. Böylesi dejenere olmuş, bu kadar ego üzerine, yalan ve çıkar üzerine kurulmuş ilişkiler ancak bu dille anlatılır diye özellikle seçtim. Çağdaş diye adlandırılan düzene, absürd biçimde, metaforlara sığınarak ve komedi üslubuyla yaklaşmak istedim. Karakterlerin isimlerini de, bu üsluba yakışacak biçimde seçmeyi yeğledim. O kumar ortamında (ya da iktidar mücadelesinde) rol alan kişilerin hepsi, o casinonun (ya da sistemin), birer iskambil kağıdı (ya da ferdi). İsimleri de rollerine uygun olmalı diye düşündüm. Çok mu karışık oldu? ...
Çağdaş Türk Yazarları; 238 sayfa, 1. hamur ,
ISBN: 978-605-127-306-8
Etiket 12,00 TL, ciniusyayinlari.com'da 11,40 TL
(%5 indirim 0,60 TL)
|
|
|
Oyunlar 4, Civan Canova Evaristo - Prömiyer, Üstat Harpagon'a Saygı ve Destek Gecesi
Kadın - Çok çekiciydin Evaristo, çok. Yani çok daha eskiden demek istiyorum. Daha doğrusu, o yitik kuşağın kadınları henüz çiçek çocuklarına hamile kalmamışken. Tango kokusu vardı havada. Ve ihtirasın ayak sesleri... (Evaristo)
Sezar – Oysa eski çağlarda durum çok daha farklıydı. Önce bütün kitabın yazımını bitirirdi tanrılar. Sonra sayfalar temize çekilir, ceylan derisiyle ciltlenir ve ‘kader’ adı altında yollarlardı rol sahiplerine. Bası sonu belli bir piyes gibi. (Prömiyer, 1. Perde, 3. Sahne) Selami- Canım pelerin kan içinde kalmış. Gömlek de öyle. Iyice bir temizletmeli bunları. Anma gecesinde lazım olacak. Bir de fotografı olsaydı keske. Çogaltıp yakalarımıza iğnelerdik. (Üstat Harpagon'a Saygı ve Destek Gecesi , Son Sahne) ...
Oyun; 195 sayfa, 1. hamur ,
ISBN: 9786051278490
Etiket 14,00 TL, ciniusyayinlari.com'da 13,30 TL
(%5 indirim 0,70 TL)
|
| | |
1
2
| Sonraki >
17 kitaptan 1 ile 15 arasını görüyorsunuz
|